Geolokalizacja Google

Geolokalizacja jest to zbiór czynników po stronie przeglądarki internetowej oraz urządzenia użytkownika umożliwiających określenie jego położenia geograficznego oraz dopasowania do niego wyników wyszukiwania. W celu przeprowadzenia prawidłowej geolokalizacji Google korzysta z adresu IP urządzenia łączącego się z internetem. Dodatkowo wykorzystuje ustawienia aplikacji firmy Google, jak geolokalizacja w Mapach Google, Google Earth a w przypadku urządzeń wyposażonych w system Android również danych z GPS.

W celu geolokalizacji Google nie wykorzystuje już domeny wyszukiwarki internetowej, z której korzysta użytkownik oraz ustawień językowych przeglądarki internetowej Chrome.

Po stronie witryny internetowej czynnikami odpowiadającymi za wyświetlenie odpowiednich zapytań są Meta Tytuł strony, treść, podany na stronie internetowej adres firmy oraz dane strukturalne. Google nie wykorzystuje w celu geolokalizacji rozszerzenia witryny np: .pl, .de, .fr, .com, .eu oraz lokalizacji serwera, na którym umieszczona jest strona. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że oddalenie serwera od lokalizacji, na którą kierujemy witrynę może wydłużyć czas ładowania zawartości. Są to jednak różnice minimalne i dobrej jakości serwer w Australii może dostarczyć zawartość szybciej niż budżetowy serwer umiejscowiony w Polsce.

Geolokalizacja została przez Google wprowadzona w roku 2015 i początkowo opierała się na IP wyszukiwarki internetowej. Google jednocześnie umożliwiało ręczną zmianę lokalizacji, dla której wyświetlane były wyniki wyszukiwania. W 2017 roku wraz z algorytmem Opos zmieniły się zasady wyświetlania wyników w Geolokalizacji. Google zaczęło zwracać większą uwagę na dane teleadresowe, a w przypadku dużych aglomeracji często kluczową daną stawał się kod pocztowy. Zmiana ta została silnie zauważona szczególnie na przykładzie Stanów Zjednoczonych. Praktycy Google szeroko opisywali przypadek San Francisco, gdzie algorytm Opos wprowadził wyświetlanie się firm lokalnych jedynie w trzech sąsiadujących ze sobą kodach pocztowych znacznie zawężając zasięg wyświetlania firm.

W Polsce dookreślenie na podstawie kodu pocztowego nie jest tak drastyczne, ale i tak należy zadbać o odpowiednie umieszczenie danych teleadresowych na stronie.

Powiązany artykuły:

Google Opos (Possum)

Poznaj naszą ofertę:

Pozycjonowanie stron

Strona internetowa, aby mogła spełniać swoje zadanie musi być łatwa do odnalezienia w internecie.

Lista słów